محل های دفن زباله (لندفيل ها): منبع غیرمنتظره و جديد انرژی های تجدیدپذیر

آیا می دانستید زباله هایی که هر روز بیرون می ریزید منبع انرژی سبز هستند؟ گازی که به طور طبیعی توسط محل های دفن زباله تولید می شود، سوخت وسایل نقلیه را تامین می کند و شبکه برق را تامین می کند و وابستگی ما به سوخت های فسیلی و نفت خارجی را کاهش می دهد.
مدیر عامل انجمن ملی زباله و بازیافت ايالات متحده، می‌گوید: «گاز محل دفن زباله منبعی انرژي تجدیدپذیري است که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته تولید می‌شود.»

چگونه کار می کند؟
محل های دفن زباله مدرن امروزی تاسیساتی با مهندسی بسیار بالا هستند که تحت قوانین سختگیرانه اجرا می شوند تا از سلامت انسان و محیط زیست اطمینان حاصل کنند. وقتی زباله هایی مانند بریده های چمن، پوست موز و آسیاب قهوه در زیر لایه ای از خاک در محل دفن زباله دفن می شوند، در نهایت تجزیه می شوند و گاز تولید می کنند. اپراتورهای دفن زباله این گاز را با اعمال خلاء در چاه های جمع آوری در سرتاسر محل دفن زباله جمع آوری می کنند. سپس گاز به یک واحد فشرده سازی و فیلتر هدایت می شود، جایی که برای استفاده توسط نیروگاه ها و سایرین آماده می شود.

اما واقعا چقدر انرژی تولید می شود؟
به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، انرژی مبتنی بر زباله منبع بیش از 5 درصد از انرژی تجدیدپذیر است و فضای زیادی برای رشد وجود دارد. در مارس 2015، آژانس حفاظت از محیط زیست این كشور گزارش داد که 645 سایت دارای برنامه های دفن زباله به انرژی هستند و 440 محل دفن زباله اضافی را به عنوان کاندیدای توسعه شناسایی کرده است. اپراتورهای دفن زباله نیز با قرار دادن پنل های خورشیدی و آسیاب های بادی در محل های دفن زباله شروع به تولید انرژی فراتر از گاز می کنند. برق تولید شده می تواند خانه ها و مشاغل محلی را در شبکه های برق محلی تغذیه كند.

امروزه محل دفن زباله از ابتدا برای حفاظت از محیط زیست و بهداشت عمومی طراحی مي شوند و در آينده حتی زمانی که بسته می شوند نيز مزایای زيادي دارند. هنگامی رسيدن محل دفن زباله به ظرفیت مجاز خود بسته و مهندسی می شود و با نصب یک سرپوش ساخته شده از خاک رس یا مواد مصنوعی از خارج نشدن آب از آن مطمئن مي شوند. سپس یک لایه زهکشی، یک پوشش خاک محافظ و خاک سطحی برای كمك بيشتر به رشد گیاهان اضافه می شود. این فضاها به پارک ها، زمین های گلف، پناهگاه های حیات وحش و مکان های دیگری تبدیل می شوند که می توانند برای کل جامعه از آنها لذت ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *